Propelleres Tupoljev amfíbia (kétéltű) aeroszán. 1970-től '80-ig a Fertő-tavon járőröztek vele a határőrök. A járgány jégen és vízen is tudott menni, vízen akár óránként 90-nel is. Igaz, egy óra alatt 40 liter benzint evett meg. Ez a példány az apátistvánfalvai határőr emlékhelyen van kiállítva.


A Tupoljev A-3 aeroszánok sorozatgyártása 1964-ben indult el. Sekély vízben, hóban, tört jégen, latyakban is lehetett vele közlekedni.

Üzemanyag-kapacitása 350 liter, a propeller átmérője 1,85 méter. "Hegymászó" üzemmódban 30 fokos emelkedőt is le tudott gyűrni.

Részletes leírást (oroszul) itt találunk:
http://avtokosmos.ru/forum/showthread.php?p=71489&langid=1

Mai változata pedig ilyen: http://www.tupolev.ru/russian/Show.asp?SectionID=79

És ami még nem volt a határeseten: a blogger maga...

Tupoljev amfíbia aeroszán

Propelleres Tupoljev amfíbia (kétéltű) aeroszán. 1970-től '80-ig a Fertő-tavon járőröztek vele a határőrök. A járgány jégen és vízen is tudott menni, vízen akár óránként 90-nel is. Igaz, egy óra alatt 40 liter benzint evett meg. Ez a példány az apátistvánfalvai határőr emlékhelyen van kiállítva.


A Tupoljev A-3 aeroszánok sorozatgyártása 1964-ben indult el. Sekély vízben, hóban, tört jégen, latyakban is lehetett vele közlekedni.

Üzemanyag-kapacitása 350 liter, a propeller átmérője 1,85 méter. "Hegymászó" üzemmódban 30 fokos emelkedőt is le tudott gyűrni.

Részletes leírást (oroszul) itt találunk:
http://avtokosmos.ru/forum/showthread.php?p=71489&langid=1

Mai változata pedig ilyen: http://www.tupolev.ru/russian/Show.asp?SectionID=79

És ami még nem volt a határeseten: a blogger maga...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése